ЗНЯТТЯ турбокомпресора. УСТАНОВКА турбокомпресора. РЕСУРС турбокомпресора.

При необхідності самостійного зняття турбокомпресора з двигуна слід дотримуватися методик, описаних в інструкції по експлуатації і ремонту даного транспортного засобу. Але при цьому потрібно розуміти, що демонтаж турбокомпресора досить складний захід. В основному, зняття турбокомпресора потрібно після великої напрацювання двигуна. Тому різьбові з'єднання кріплять корпус турбіни до колектора, через впливу високих температур зазвичай знаходяться в жалюгідному стані. Складно буває відкрутити всі кріплення турбіни, при цьому нічого не зламавши. Саме з цього я рекомендую, роботи з демонтажу турбокомпресора доручати толкового спеціаліста на станції. В процесі зняття турбіни, все звільняються патрубки, шланги (якщо вони не будуть зніматися), необхідно захистити від попадання в них сторонніх предметів або бруду. Після зняття турбіни з колектора, необхідно переконатися, що в колектор не потрапили частинки металу, шайби, гайки або інші предмети (зокрема шматки прокладки). Відкриті канали необхідно захистити від попадання сміття. Якщо в колекторі буде знаходиться найменший сторонній предмет, то після установки турбіни на місце, цей предмет буде спрямований вихлопними газами прямо на розгінні лопатки колеса турбіни. І як наслідок - вихід турбіни з ладу. Ті ж вимоги відносяться і до сполук на всмоктуючому патрубку компресора (алюмінієвої равлику).
Перед установкою турбокомпресора, прокрутивши вал ротора пальцями, необхідно переконатися, що обертання відбувається плавно, без найменших подклиниваний і шумів у вигляді "чирканья", зачіпання крильчатки під час обертання. Люфт вала повинен описаний нами вище. Якщо утанавливается нова або ремонтна турбіна, обов'язковою умовою є визначення причини, з якої попередня турбіна вийшла з ладу. Не усунувши причину, не має ніякого сенсу ставити справну турбіну замість вибулої. Доля її буде той же. Якщо ставиться нова турбіна необхідно ретельно оглянути вийшла з ладу. Якщо причина очевидна - слід розібрати стару турбіну і спробувати знайти причину. Я думаю, уважно прочитали вище написаний матеріал, зможуть визначити причину виходу турбокомпресора з ладу. Якщо турбокомпресор віддавався в ремонт, необхідно зв'язатися з фахівцями проводили ремонт і з'ясувати причину поломки турбіни.
Монтаж турбіни, це дуже відповідальна процедура. І проводити його необхідно тільки в умовах СТО. Особливо це стосується турбін до легкових авто. На с/г техніки та вантажному транспорті установка турбін є не дуже складним заняттям. Але все ж цим повинен займатися фахівець. Для тих же, хто зважиться зайнятися установкою турбокомпресора самостійно, ньому кілька порад:
- заміна масла і фільтрів - на Ваш розсуд (якщо ресурс можна не міняти, але краще замінити)
- заміна прокладок і ущільнювачів гумок у з'єднаннях - обов'язкове
- канали приєднуються патрубків повинні бути перевірені та очищені від бруду
- трубка подачі масла, в обов'язковому порядку повинна бути перевірена на прохідність. На деяких моделях, всередині трубки встановлюється сіточка, яка з часом може забитися
- зливна трубка повинна бути очищена від відкладень на внутрішній стінці
- трубка подачі масла на турбіну, під'єднується в останню чергу. Перед цим, у корпус підшипників (середній корпус) необхідно залити невелика кількість (20... 100грам) моторного масла
- при монтажі турбіни, з лопатками колеса компресора (алюмінієвої крильчатки) і колеса ротора (сталевий крильчатки), поводитися як зі скляними! Найменші пошкодження лопаток призведе до розбалансування.
- після установки турбіни, завести двигун і дати йому попрацювати 10-20 хвилин на холостому ходу. Першу тисячу кілометрів, після установки турбіни, бажано поексплуатувати техніку в щадному режимі (як після заміни поршневих кілець)
- при роботі двигуна, турбіна не повинна видавати ніяких сторонніх звуків подвывание, скрегіт). Свист турбіни не є ознакою її гарної роботи. Навпаки. Це чи неякісна балансування або просічки в ущільненнях і як наслідок - резонанс турбіни. Якісна робота турбіни визначається ступенем її наддуву, яка перевіряється на двигуні і повинна відповідати заводським вимогам
- після установки нової або ремонтної турбіни, двигун потрібно перевірити у топливщиков або комп'ютерників. Неправильна робота паливної апаратури може привести до дуже серйозних наслідків для турбіни.
Багатьох цікавить питання: "скільки повинна виходжувати турбіна"? Мене він теж цікавив. У свій час, на одній з виставок, я його поставив фахівця фірми Garrett. У відповідь я почув: "при експлуатації двигуна у відповідності з вимогами виробника, ресурс турбокомпресора на новому двигуні, буде до першого капітального ремонту. Не нижче." Ну і від себе додам: ресурс ремонтної турбіни, за умови грамотного ремонту і правильної експлуатації двигуна - від капіталки двигуна, до наступної капіталки. І цей факт перевірений і доведений.